28 de maig 2015

Més peixos a la tapa de l'àlbum

Aquest tercer trimestre la tapa torna a tenir els peixos com a protagonistes. Aquesta vegades fets a partir del reciclatge de CDs.
Tal i com podeu veure a les fotos, primer han dibuixat el peix en una cartolina a partir del cercle de la mida del CD. Després han repassat les aletes, la cua, la boca amb retoladors i ho han pintat. Un cop retallat ho guardem per enganxar després sobre la tapa un cop ja estigui enganxat el CD.
En una altra sessió han preparat el fons de la tapa representant les ones del mar retallant i enganxant paper de cel·lofana blau.
Finalment només queda decorar els CDs amb retoladors permanents i deixar anar tota la seva creativitat.
Unes tapes estiuenques i precioses.


















22 de maig 2015

Transformacions molt primaverals

Aquesta primavera ens transformem en elements típics d'aquesta estació: flors i insectes. Tota la classe ha jugat a transformar-se en marietes, abelles, mosquits, papallones, flors,... Una activitat plena de creativitat i diversió.


















12 de maig 2015

De cinc en cinc

A P5 és un bon moment per començar-los a preparar pel concepte de desena. Fent grups de cinc en cinc aprenen que no és necessari comptar els elements un a un per saber quants n'hi ha si es poden agrupar en quantitats iguals. 
Per començar aquesta sessió amb EntusiasMat primer hem construït entre tots la taula de números fins el 50. Cada alumne tenia un número a la mà i els hem anat col·locant ordenats i per famílies. L'atenció ha estat un punt important per dur a terme l'activitat, ja que havien de saber quan tocava col·locar el seu número.



Un cop acabada la taula ens hem fixat en com s'organitzen els números. És important que ells sols s'adonin que a cada fila el número que va al davant és el mateix i canvia a cada fila amb un número més, i que pel número que va al darrera sempre es va repetint la sèrie que ja coneixen del 0 al 9. Un cop entès això ja poden ser capaços d'escriure tots els números fins el 100.
Després la mestra treu els números que corresponen a comptar de cinc en cinc i pregunta als infants -Què estic fent? Alguns de seguida se n'adonen. Després es tracta de veure què passa amb aquests nombres. Tots acaben en 0 i en 5 de manera alternativa. Ens n'adonem que comptar de cinc en cinc és molt fàcil perquè només hem de dir el número que té el 0 a les unitats i el que el té al 5 de cada fila.

 

Practiquem comptant de cinc en cinc els dits que tenim a les mans tots els alumnes de la classe i també els dits dels peus. Comprovem que comptant de cinc en cinc es va més ràpid!


Finalment jugarem a comptar quantitats amb material comptable. Repartim multicubs a cada taula, per tal que comptin quants en tenen. Primer tots comencen a comptar d'un en un i s'equivoquen, els costa organitzar-se. Cal que la mestra doni una pista: Com ho podriem fer perquè fos més fàcil i ràpid de comptar? Llavors se'ls encén la bombeta i uns quants ja diuen -de cinc en cinc!


Ara, doncs caldrà agrupar les peces de cinc en cinc per poder-les comptar. Però això no és fàcil, costa entendre que les peces són de tots i que han d'estar al mig de la taula i que les hem de comptar tots els membres del grup junts.







Veure les diferents maneres com cada grup s'organitza per fer grups de cinc és molt interessant. Un cop aconseguit, comptar-les ja ha estat fàcil i ràpid.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...