25 de març 2013

Decorem bosses de Pasqua

L'últim dia de trimestre vàrem decorar les bosses on ens endúiem els àlbums i quaderns. Les bosses tenien una gallina de pasqua prèviament dibuixada per la mestra i s'havia de decorar amb gomets. Amb una proposta tan simple van quedar unes gallines divertidíssimes i creatives.





22 de març 2013

La Pasqua a la tapa de l'àlbum

Aquest trimestre la tapa de l'àlbum és una tapa de Pasqua amb un ou fet amb trencadís. Després d'estar treballant Gaudí no podia ser d'altra manera. És una tapa poc creativa però on han hagut de retallar molt, esquinçar, enganxar, fer plomalls amb paper de seda, pintura, moldejar plastilina,... Ha anat molt bé per treballar la motricitat fina.


  




I ara uns dies de descans, que ens els tenim ben merescuts!

21 de març 2013

Més grafismes

Al racó de traç ens seguim divertint fent grafismes. Aquesta vegada es tracta de fer sanefes i traços coneguts al voltant de quatre gomets de diferents formes geomètriques. Cal que la sanefa segueixi tenint la forma del gomet.






16 de març 2013

Quina vergonya!

Aquest curs hem tornat a representar la vergonya a través de l'art. Tot i que l'activitat és la mateixa que ja estava publicada en una entrada anterior, aquesta vegada només han fet el dibuix amb cera negra i l'han pintat tot amb pintura per tornar-lo a repassar després amb la cera negra.
He decidit tornar a publicar alguns d'aquests autoretrats expressant la vergonya perquè els han quedat genials. Les expressions han estat molt ben aconseguides i els colors que van escollir per expressar aquesta emoció han donat molt color. M'ha sorprès la precisió amb què han pintat sense tacar un color amb l'altra, respectant els contorns i omplint tot l'espai.














9 de març 2013

El cos humà atenent la diversitat

Aquest trimestre estem treballant el cos humà i tenim a l'aula una mestra de pràctiques que ha preparat una activitat relacionada amb aquest projecte.
Es tractava de representar la figura humana de diferents maneres. L'activitat està pensada per atendre a la diversitat i afavorir que cada alumne triï la manera amb què se senti més còmode i pugui escollir els materials que més li agradi manipular.
A partir d'una mateixa proposta els nens han decidit com representarien la seva figura humana. Podien fer-ho dibuixant amb diferents estris: colors, pintura, a l'ordinador o amb guixos a la pissarra. També podien representar-la mitjançant un puzle o col·locant el vocabulari de les parts del cos sobre les imatges d'un nen i una nena i després escriure aquest vocabulari en un full. Per últim, també tenien material per reciclar per construir en volum.
El resultat ha estat molt bo. Els nens s'ho han passat molt bé, han gaudit molt de l'activitat i tots han estat encantats amb aquesta proposta. 
Està molt bé això de poder posar en pràctica noves metodologies i obrir-nos a noves maneres de fer que ens arriben directes de la universitat a l'aula. Segur que a partir d'ara utilitzaré aquesta manera de treballar amb altres propostes perquè m'ha semblat genial.










6 de març 2013

Un altre premi

Des dels blocs Petits Grans Artistes de l'Olga i Educació i les TIC del Joel m'arriba aquest premi tan especial. Moltes gràcies a l'Olga i al Joel per haver pensat en el meu bloc. Rebre el reconeixement de part de dos blocs amics sempre fa molta il·lusió.


Aquest premi ens demana contestar una entrevista que ens ajudarà a conèixer-nos una mica millor, mencionar la persona i el bloc que ens el concedeix i compartir el premi amb 11 blocs més. Com que les preguntes rebudes de part dels dos blocs són una mica diferents he escollit les que més m'han agradat de tots dos.

1. Per què vas decidir crear un bloc i quan vas començar?
El primer bloc que vaig crear va ser només per aprendre a crear-ne un. Va ser un repte que em vaig proposar fa dos estius. Després em van entrar ganes de compartir experiències relacionades amb l'educació en un bloc que no anava dedicat a aquest tema i em vaig veure amb la necessitat de crear-ne un altre dedicat al món de l'educació infantil.
 
2. Si no escrivissis sobre els temes que tractes en el bloc, sobre quins temes t'agradaria escriure?
Tal i com he explicat en la pregunta anterior, ja tinc un altre bloc per parlar d'altres temes que també m'agraden i m'interessen: art, viatges i llibres. http://raconssomniscolors.blogspot.com
A aquest bloc, però, no hi dedico gaire temps. Un polsim de sal no em deixa gaire temps per dedicar a l'altre. 
 
3. Quin és el teu post preferit? Per què?
No en tinc cap de preferit.
 
4. Que t'aporta tenir un bloc?
Doncs sobretot la satisfacció que el que faig a l'aula no quedi dins l'aula sinó que altres mestres també ho puguin aprofitar. Compartir i conèixer altres mestres que tenen les mateixes inquietuds. I, evidentment enriquir-me i aprendre molt de tots els altres blocs.
 
5. Què és el que més t'agrada del món 2.0.?
Poder tenir a l'abast una pila de recursos, idees, projectes, materials,... que m'ajuden a millorar la meva tasca docent.
 
6. Com planifiques els continguts i temes pel bloc?
No planifico gairebé res. Vaig compartint el que vaig fent a l'escola i a vegades quan trobo per la xarxa alguna cosa interessant.

7. Tenies entre mans altres noms pel bloc abans de decidir el que té? 
No. Vaig pensar-hi una estona i de seguida vaig trobar-li un nom que em va agradar.

8. Deixes que la gent publiqui lliurement en el teu bloc o repasses els comentaris abans de publicar-los?
Els repasso abans de publicar-los. No m'agradaria trobar-me alguna sorpresa desagradable, però de moment ho he publicat tot.

9. Què fas durant el teu temps lliure?
A part de passar temps davant l'ordinador, m'agrada molt llegir. 

10. Coneixes a algú que creus que hauria de tenir un bloc?
Conec molta gent que podria tenir un bloc magnífic, però no tothom té temps o ganes de dedicar a aquest món.

11. Diga'm alguna de les satisfaccions que has tingut mitjançant el bloc.
Cada comentari i cada nou seguidor són per mi satisfaccions que m'animen a seguir compartint.

Ara em toca repartir el premi. Per descomptat el torno als blocs que me l'han atorgat i a uns quants més que també se'l mereixen.


2 de març 2013

Jocs de lectoescriptura

Aquest curs, per tal d'atendre a la diversitat des de l'aprenentatge de la lectoescriptura, fem dues sessions setmanals de jocs de consciència fonològica. Separem els alumnes de les dues classes en tres grups segons el seu nivell. D'aquesta manera podem ajudar als que més els costa reforçant aspectes que encara no tenen interioritzats i ampliar amb activitats més difícils pels que van més avançats.
En una altra entrada vaig presentar-vos un material de joc que utilitzem amb el grup que mostra més dificultats. Avui us presento alguns dels jocs que fem amb els alumnes del grup més avançat.

Confegir paraules i comptar les lletres:



Escriure frases lliurement i retallar-les separant les paraules:


Llegir les frases i buscar la imatge que ens explica el seu significat:


Aquest material també es pot utilitzar en els racons d'aprenentatge cap el tercer trimestre.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...