22 de febr. 2013

Els mateixos i un més

En una de les sessions amb mig grup que fem per fer jocs matemàtics vam estar jugant amb les xapes.
Els alumnes tenien dues cartolines cadascú, una de cada color. 
Sobre una cartolina hi tenien de posar el nombre de xapes que la mestra els hi deia i a la cartolina del costat les mateixes i una més. En un primer moment pot semblar una activitat fàcil pels nens de P5, però els costa més del que sembla. 
La majoria no són capaços de pensar que si són les mateixes només cal posar primer la mateixa quantitat i després agafar-ne una més sense necessitat d'haver-les de comptar. No sé perquè ells primer intenten fer la suma i després les tornen a comptar totes al col·locar-les a la cartolina del costat. Un cop se'ls explica el truc per anar més ràpid ho fan, però quan se'ls pregunta:- ara quantes en teniu?, les tornen a comptar totes. A aquesta edat encara no saben quedar-se amb la quantitat i només afegir-ni un.
Quan ja van anar dominant-t'ho ho vam complicar afegint-n'hi dues més.





2 comentaris:

  1. M'encanta i els encanta!!!
    Quants records!
    Quan treballava a l'escola cada setmana dedicava una sessió a treballar amb les xapes, un recurs genial!
    Petons

    ResponElimina
  2. Que bé que t'hagi portat bons records... Les xapes són un bon recurs. Ara s'utilitzen més els taps de plàstic, però les xapes els encanten. Tenen colors, són diferents i estan menys acostumats a veure-les.
    Petons!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...