És una activitat plàstica on es relacionen els sentiments, l'art i la geometria d'una manera molt original. Per començar el infants observen el quadre Ballant per por de Paul Klee, 1938
Amb 5 anys, la majoria hi veuen uns personatges que els sembla que ballen o fan psicomotricitat i pensen que estan contents. Se n'adonen que estan fets a partir de formes geomètriques i que els braços, les cames i els caps estan molt simplificats. També s'estranyen que l'artista hagi escollit uns colors tan tristos per realitzar aquesta obra.
En una segona sessió passem a dibuixar figures geomètriques sobre cartolines de diferents colors prenent com a plantilles els blocs lògics. Després les retallen.
La tercera sessió consta en pintar amb rodet una cartolina blanca del color que cada un vulgui. És important que cada alumne pugui escollir els colors de la pintura i de les cartolines, ja que aquests representaran el seu estat d'ànim.
Finalment enganxaran les figures geomètriques de cartolina sobre la base pintada i acabaran els seus personatges amb pintura negra dibuxant amb un pinzell molt prim.
Un cop acabada la seva obra d'art escolliran un títol que representi el que han volgut expressar en ella. La majoria de títols es refereixen a l'activitat alegre que ells pensen que poden estar realitzant aquests personatges, ballant, saltant, fent esport....
La gran sorpresa vindrà quan descobreixin el títol original de l'obra de Paul Klee: Ballant per por. Es preguntaran com pot ser que estiguin contents si tenen por? I és que el ball pot resultar ser un bon truc per fer passar la por en moments de tensió. El ball anima i relaxa.